Ajankohtaista

Artikkelimme tarjoavat asiantuntijanäkemystä ja konkreettisia vinkkejä digitaalisten palveluiden kehittämiseen, sekä syventäviä katsauksia digitaalisen palvelumuotoilun teemoihin.

Anssi Kokkonen

CEO & Creative Director

16.10.2018

Hyvä briiffi – kuusi vinkkiä suunnittelutyön rajaamiseen

Asiantuntijatyötä ja suunnittelua vaativan tehtävän rajaaminen ei ole aina helppoa. Saamme yhtä usein sekä seikkaperäisiä että hyvinkin avoimia tiedusteluja erilaisista toimeksiannoista. (Ilahdumme molemmista!) Erityisen tärkeää on rajaaminen. Mikä on tärkeintä? Mikä…

Lue lisää

Kristjan Laansalu

CTO

17.05.2018

Maailman luokan verkkopalvelut iteroimalla ja asiakasta kuuntelemalla

Varmasti olet ihmetellyt käyttämällä isoja top100 kuuluvia verkkopalveluita että miksi ne jatkuvasti muuttuu. Joskus voi jopa jokin muutos häiritä mutta se on isossa kuvassa luonnollinen ja jatkuva matka parempaan palveluun…

Lue lisää

Sohova

25.10.2017

Kuinka hyötyä käyttäjädatasta?

Käyttäjätiedosta lisää arvoa oivaltamalla Digitaalisessa maailmassa toimivat yritykset saavat jatkuvasti valtavat määrät dataa verkossa tapahtuvista asioista. Silti esimerkiksi verkkopalvelun käytöstä saatava tieto jää usein hyödyntämättä yrityksen päätöksenteossa ja jokapäiväisessä toiminnassa….

Lue lisää

Kristjan Laansalu

CTO

12.10.2017

SSL-salaus ja sertifikaatit verkkopalveluissa

Jos verkkopalvelusi ei ole vielä salatun yhteyden (https) takana niin nyt on hyvä aika laittaa asia kuntoon. Verkossa törmään jatkuvasti liian moneen palveluun, joiden tulisi toimia suojatun yhteyden takana, mutteivat…

Lue lisää

Anssi Kokkonen

CEO & Creative Director

24.04.2017

Käyttäjälähtöinen suunnittelu vs. käyttökokemuksen suunnittelu

Agendassa käyttäjälähtöinen suunnittelu on kaiken toimintamme kulmakivi. Se tarkoittaa käyttäjän näkökulman ja tarpeiden huomioimista koko prosessin ajan. Muut projektia ohjaavat voimat (kuten budjetti, teknologia tai liiketoiminnalliset tavoitteet) pitää pyrkiä linjaamaan…

Lue lisää

Sohova

17.03.2017

Mikä alusta verkkopalvelulle eli WordPress vs. Drupal

Sisällönhallintajärjestelmällä tarkoitetaan sovellusta, jolla on mahdollista tuottaa ja muokata sisältöjä useimmiten verkkopohjaisissa toteutuksissa. Tyypillisesti käyttäjien tuottama sisältö käännetään verkkosivustoksi. Suosituimmat sisällönhallintajärjestelmät ovat WordPress, Joomla ja Drupal Wordpressin johtaessa ylivoimaisesti. Kaikista verkkosivuista…

Lue lisää

Kristjan Laansalu

CTO

07.03.2017

Konversiopolun suunnittelu

Käyttäjäpolku, myyntipolku, konversiopolku, asiakaspolku – hyvällä lapsella on monta nimeä. Kyse on selkeästä ja tärkeästä asiasta jonka toimivuutta jokaisen yritysjohtajan kannattaa jatkuvasti mitata. Mikäli yrityksessä ei ole kyseistä polkua mallinnettu,…

Lue lisää

Kristjan Laansalu

CTO

30.11.2016

Facebook markkinoinnin menestys Case-esimerkki: Helsinki Rekry

Minulta on viime aikoina kysytty paljon käytännön keinoja kasvattaa asiakasliikenteen määrää asiakkaan verkkopalvelussa. Käyttäjämäärien kasvattaminen onkin usein työjärjestyksessä heti seuraavaksi, kun verkkopalvelun sisältö ja toiminnot ovat kunnossa ja valmiit toivottamaan…

Lue lisää