Ajankohtaista
Artikkelimme tarjoavat asiantuntijanäkemystä ja konkreettisia vinkkejä digitaalisten palveluiden kehittämiseen, sekä syventäviä katsauksia digitaalisen palvelumuotoilun teemoihin.


Anssi Kokkonen
CEO & Creative Director
16.10.2018
Hyvä briiffi – kuusi vinkkiä suunnittelutyön rajaamiseen
Asiantuntijatyötä ja suunnittelua vaativan tehtävän rajaaminen ei ole aina helppoa. Saamme yhtä usein sekä seikkaperäisiä että hyvinkin avoimia tiedusteluja erilaisista toimeksiannoista. (Ilahdumme molemmista!) Erityisen tärkeää on rajaaminen. Mikä on tärkeintä? Mikä…


Kristjan Laansalu
CTO
17.05.2018
Maailman luokan verkkopalvelut iteroimalla ja asiakasta kuuntelemalla
Varmasti olet ihmetellyt käyttämällä isoja top100 kuuluvia verkkopalveluita että miksi ne jatkuvasti muuttuu. Joskus voi jopa jokin muutos häiritä mutta se on isossa kuvassa luonnollinen ja jatkuva matka parempaan palveluun…


Sohova
25.10.2017
Kuinka hyötyä käyttäjädatasta?
Käyttäjätiedosta lisää arvoa oivaltamalla Digitaalisessa maailmassa toimivat yritykset saavat jatkuvasti valtavat määrät dataa verkossa tapahtuvista asioista. Silti esimerkiksi verkkopalvelun käytöstä saatava tieto jää usein hyödyntämättä yrityksen päätöksenteossa ja jokapäiväisessä toiminnassa….



Anssi Kokkonen
CEO & Creative Director
24.04.2017
Käyttäjälähtöinen suunnittelu vs. käyttökokemuksen suunnittelu
Agendassa käyttäjälähtöinen suunnittelu on kaiken toimintamme kulmakivi. Se tarkoittaa käyttäjän näkökulman ja tarpeiden huomioimista koko prosessin ajan. Muut projektia ohjaavat voimat (kuten budjetti, teknologia tai liiketoiminnalliset tavoitteet) pitää pyrkiä linjaamaan…


Sohova
17.03.2017
Mikä alusta verkkopalvelulle eli WordPress vs. Drupal
Sisällönhallintajärjestelmällä tarkoitetaan sovellusta, jolla on mahdollista tuottaa ja muokata sisältöjä useimmiten verkkopohjaisissa toteutuksissa. Tyypillisesti käyttäjien tuottama sisältö käännetään verkkosivustoksi. Suosituimmat sisällönhallintajärjestelmät ovat WordPress, Joomla ja Drupal Wordpressin johtaessa ylivoimaisesti. Kaikista verkkosivuista…


Kristjan Laansalu
CTO
07.03.2017
Konversiopolun suunnittelu
Käyttäjäpolku, myyntipolku, konversiopolku, asiakaspolku – hyvällä lapsella on monta nimeä. Kyse on selkeästä ja tärkeästä asiasta jonka toimivuutta jokaisen yritysjohtajan kannattaa jatkuvasti mitata. Mikäli yrityksessä ei ole kyseistä polkua mallinnettu,…


Kristjan Laansalu
CTO
30.11.2016
Facebook markkinoinnin menestys Case-esimerkki: Helsinki Rekry
Minulta on viime aikoina kysytty paljon käytännön keinoja kasvattaa asiakasliikenteen määrää asiakkaan verkkopalvelussa. Käyttäjämäärien kasvattaminen onkin usein työjärjestyksessä heti seuraavaksi, kun verkkopalvelun sisältö ja toiminnot ovat kunnossa ja valmiit toivottamaan…